Kedd, 2024-04-23, 18:39
Üdvözöllek Vendég | RSS

Дерценська ЗОШ І-ІІІ ступенів

з угорською мовою навчання



Формування здорового способу життя

Формування здорового способу життя

 

Здорові діти — це основа будь-якої нації.

Аксіома

          Здоров’я – це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто ми  бездумно розтринькуємо цей дарунок, забуваючи, що втратити здоров’я легко, а повернути – дуже важко, інколи неможливо.

          Як не прикро, природа дарує здоров’я з однією умовою: його потрібно належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати. Якщо ж людина порушує цю умову, то Природа відбирає здоров’я і дарує його комусь іншому з тією ж умовою. Збереження і зміцнення здоров’я молодого покоління – найважливіша функція шкільної освіти.

          Дерценська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з угорською мовою навчання працює у напрямку формування здорового способу життя.

          Основна мета нашої роботи – це виховання здорової дитини, охорона її здоров'я в освітньому просторі.

          Провідною функцією є формування в учнів свідомого ставлення до власного здоров'я, оволодіння життєвими навичками. Одним із пріоритетних напрямів формування виховання учнів є забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей, охорона та зміцнення їх здоров'я в класі, в школі і в сімї. Наша школа є школою сприяння здоров'я. І вирішення цієї проблеми здійснюється за такими напрямами:

  • створення відповідного шкільного середовища
  • використання здоров'язберігаючих і здоров'яформуючих технологій і технік у процесі навчання
  • освіта в галузі здоров'я

          Перший напрямок – створення шкільного середовища – достатньо традиційний: це і виконання санітарно-гігієнічних норм, організація якісного харчування школярів. Тобто весь простір школи має працювати на розвиток фізичного здоров’я дитини.

          Другий напрямок – це наявність у школі педагогічних технологій і технік, органічно вбудованих у навчальний процес, що формують і розвивають здоров’я дитини. Розроблена в нашій школі програма по зміцненню і збереженню здоров’я посилює всі види діяльності й активності дітей, створює позитивну емоційну атмосферу на уроках, знижує розумове навантаження дітей, враховує вікові фізіологічні і психологічні закономірності розвитку учнів.

         Третій напрямок – освіта в галузі здоров’я передбачає не тільки розкриття цієї проблеми в навчальних предметах, а й передачу цих знань і спільну освітню діяльність учителів та учнів. В школі щомісяця проводяться декади по пропаганді збереження і зміцнення здоров’я.

          Таким чином, вся робота вчителів нашої школи направлена на те, щоб допомогти дітям усвідомити, що здоров’я – це прекрасний дарунок, першооснова щастя людини, тому треба його берегти й зміцнювати.
 

            Складові здорового способу життя включають елементи, які стосуються всіх аспектів здоров’я, це:

  • усвідомлення цінності здоров'я;
  • відсутність шкідливих звичок;
  • доступ до раціонального, збалансованого харчування;
  • умови побуту;
  • умови праці;
  • рухова активність.

        У школі навчаємо дітей піклуватися про своє здоров'я ще з першого класу. Оскільки система освіти має щоденний доступ до дитини, велика роль у підтриманні здоров'я дитини належить учителю. Лише система освіти будь-яких форм навчання може і повинна зберегти майбутнє нації, повернути здоров'я нашим дітям.

Основними цілями роботи по формуванню навичок здорового способу життя є:

  • формування позитивної мотивації щодо здорового способу життя, культури здоров'я;
  • знайомство учнів з основами здорового стилю життя;
  • формування свого стилю здорового життя;
  • здійснення профілактичної роботи з негативними проявами;
  • формування теоретичних та практичних навичок здорового способу життя учнів;
  • формування творчої особистості, здібної до саморозвитку, самоосвіти і самоактуалізації.

         Колектив нашої школи намагається організувати навчання здоровому способу життя так, щоб воно було системним і сприяло гармонійному розвитку психофізичних здібностей учнів. Воно не зводиться до періодичного спрямування. Така робота передбачає:

  • по-перше, вивчення уявлень молоді про здоровий спосіб життя і розробки методів оцінювання здоров'я індивіда;
  • по-друге, формування свідомості і культури здорового способу життя;
  • по-третє, розробку методик навчання молоді здоровому способу життя;

 

Форми і методи роботи

          Серед форм і методів процесу формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя в нашій школі пріоритетна роль належить активним методам, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії, спрямовані на самостійний пошук істини і сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості. До них належать: ситуаційно-рольова гра, соціально-психологічний тренінг, «мозковий штурм», метод аналізу соціальних ситуацій з морально-етичним характером, гра-драматизація, робота у великих та малих групах, метод проектів, проблемне навчання, демонстрація поведінки, навчальні ігри, навчання однолітків.

          Доцільним виявилося застосування традиційних методів: бесід, диспутів, лекцій, семінарів, роз'яснень, переконань, позитивного і негативного прикладів, методів вироблення звичок, методів вправ, контролю і самоконтролю, створення громадської думки, ділових ігор, конкурсів, змагань, малювання, музики, танцю.

У школі проводяться: години спілкування, проводимо спортивні свята, конкурси «Веселі старти», родинні та традиційні свята «День весни» та інші.

Протягом вересня – грудня класними керівниками були проведені такі заходи:

  • години спілкування «Твоє здоров'я  - в твоїх руках», «Захисти себе і свою майбутню дитину», «Це має знати кожний»;
  • інструктаж профілактики травматизму та інфекційних хвороб, отруєнь;
  • батьківські збори, на яких відбувається обговорення та аналіз медичного обстеження школярів, рівня фізичної підготовки учнів;

          Загальношкільні батьківські збори, класні батьківські збори постійно розглядають питання раціонального харчування дітей, здорового мікроклімату в родині, оздоровлення дітей на канікулах, стан захворюваності учнів у школі, профілактики вірусних захворювань.

Найголовніша задача — донести до батьків те, що фізично розвинуті діти зможуть краще засвоювати ті знання, які будуть отримувати у школі.

          На основі знань та умінь, отриманих нашими учнями на уроках біології, основ здоров’я формуються навички до яких належать наприклад – навички дотримання правил особистої гігієни, навички надання першої медичної допомоги.

Для нормування навчального навантаження нами виконуються обов’язкові правила:

  • Навчальне навантаження не перевищує гранично допустимого навантаження на учнів відповідно до вікових норм згідно з навчальним планом.
  • При складанні й регламентації навчальних планів ураховується ступінь труднощів предметів.
  • Навчальний розклад складається з урахуванням рівня тижневого та денного навантаження, чергування важких і легких предметів.
  • Важливий аспект - дозування домашніх завдань. Обсяг домашніх завдань є оптимальним та обирається з урахуванням індивідуальних особливостей і медичних показників учнів.

        Шкільна медична служба спостерігає за розвитком дітей, санітарними умовами у школі та виявляє захворювання у школярів.

         Але для формування високої культури здоров’я дітей тільки уроків недостатньо, необхідна системна планова робота з учнями в позаурочний час.

         Набір гуртків формується залежно від наявних у школі можливостей і педагогічного навантаження, складу вчителів, матеріально-технічної бази.

         Здоров’я – джерело щастя, радості й повноцінного життя.

         Не випадково, вітаючи один одного з днем народження або з приводу іншого свята чи події, ми бажаємо здоров'я і щастя. Дійсно, ці два поняття нерозривно взаємопов'язані. Безперечно, без здоров'я не може бути щастя.

Опис досвіду роботи школи з формування здорового способу життя

З досвіду виховної роботи Дерценської  ЗОШ І-ІІІ ступенів

по формуванню здорового способу життя

( З досвіду ЗВР Горват О.І.)

 

 Одним із пріоритетних напрямів  виховної роботи у  Дерценській  загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів , є забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей, охорона та зміцнення їхнього здоров’я. Для успішного створення здоров’язберігаючого середовища у нашій школі навчально-виховна робота здійснюється за такими напрямами:

- створення оптимальних санітарно-гігієнічних умов;

- раціональна організація праці й відпочинку;

- збереження та зміцнення фізичного, психічного, соціального та духовного здоров’я;

- формування свідомого ставлення до свого життя та здоров’я;

- пропагування здорового способу життя;

- застосування профілактичних, просвітницьких програм і проектів;

- налагодження співпраці з відповідними громадськими організаціями .

При організації роботи школи по формуванню здорового способу життя перш за все створено відповідні психолого-педагогічні умови, коли учні через різноманітні види шкільної діяльності засвоюють знання, розвивають та реалізовують себе у творчій праці, усвідомлюють себе вільними у формах культурної поведінки, уміють зберігати своє здоров’я, вести здоровий спосіб життя, бути  готовими до особистого життя в різних умовах та ситуаціях, бути повноправними членами сучасного суспільства.

У кожного учителя свої підходи, особисте бачення вирішення цієї проблеми. На сьогодні більшість педагогів нашої школи спрямовує свою діяльність на формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного та психічного здоров’я, виховання потреби здорового способу життя. Тому проводять різні виховні заходи, залучаючи до них батьків.

Діяльність педагогічного та учнівського колективів із формування позитивного ставлення до власного здоров'я передбачає ряд основних завдань:

1. Прищеплення учням знань та вмінь щодо здорового способу життя, що слугуватимуть підґрунтям для вироблення стійких поглядів і переконань, спонукатимуть до оздоровчо-профілактичних дій і вчинків. У процесі засвоєння учнями знань та набуття вмінь формується позитивне ставлення до власного здоров’я та своєї ролі в його збереженні.

Процес формування позитивного ставлення учнів до власного здоров'я надзвичайно складний, він залежить від багатьох чинників і визначається комплексом певних педагогічних умов:

Предмет «Основи здоров’я»

-         формування і розвиток життєвих навичок

-         Життєві навички, що сприяють фізичному здоров’ю

Позакласна робота

-         Створення та обладнання кабінету основ здоров’я

-         Організація і проведення тренінгів, вікторин, тематичних вечорів, присвячених питанням збереження і зміцнення здоров’я

-         Здійснення профілактичних заходів

-         Проведення семінарів з батьками з питань виховання здорової дитини в сім’ї та статевого виховання

Наша школа є школою сприяння здоров’я. І вирішення цієї проблеми здійснюється через

- створення відповідного шкільного середовища;

- використання  здоров’язберігаючих і здоров’яформуючих технологій і технік у процесі навчання;

Вся робота в школі направлена на формування психічного здоров’я, а саме: стійкість до стресів, інтелектуальну витривалість, позитивну самооцінку, готовність до саморозвитку і самореалізації.

У позакласній роботі процес формування культури здоров’я школярів продовжується через участь у акціях тренінгах, вікторинах, тематичних вечорах, присвячених питанням збереження і зміцнення здоров’я. Здійснюються різноманітні профілактичні заходи

У вересні під час проведення місячника основ безпеки життєдіяльності проведено тиждень безпеки руху дітей : проведений конкурс малюнків «Безпечна дорога», класні години «Подорож до країни дорожніх знаків», «Азбука безпеки, «Дорожня грамота»

Традиційними стали проведення Дня Здоров'я, Олімпійського тижня, приуроченого Дню фізкультури та спорту.

         Цікавою стала зустріч з лікарем на тему «Курити – здоров’ю шкодити», години спілкування «Найцінніший дар – життя», «Корисна їжа і здоров’я», «Зі спортом не дружити – своє життя занапастити», «Наркотичні речовини та шляхи їх профілактики».

Педагоги навчального закладу формують життєві навички, що сприяють здоровому способу життя. У школі створено куточки здоров’я та безпеки життя, стенди, які демонструють правила дорожнього руху, пожежної безпеки, електробезпеки, надання першої медичної допомоги. Під час проведення традиційного Дня ЦО  учні знайомляться з надзвичайними ситуаціями та профілактикою небезпек.

В школі працюють спортивні гуртки . Формування основ здорового способу життя сприяє превентивна освіта і виховання учнів. Жоден учень зі школи не перебуває на обліку як схильний до вживання алкоголю чи наркотиків.

Кожного місяця в школі – для учнів 1-11 класів є обов’язковими години Здоров’я в рамках години класного керівника, на яких учні вчаться бути здоровими.

Особливу увагу колектив школи звертає на санітарно-технічний режим. Школа однозмінна, не переповнена, має велику площу, світла, тепла, забезпечена умовами для організації гарячого харчування, має спортивний зал, бібліотеку , актовий зал, велику пришкільну територію.

 

Обов’язковим стало обговорення на батьківських зборах питань, пов’язаних з попередженням нещасних випадків на дорогах, статевого виховання, про правову відповідальність батьків за виховання дітей, про насильство у сім’ї.

Адміністрацією школи створюються необхідні організаційні,методичні умови, які забезпечують реалізацію формування здорового способу життя. Видаються відповідні накази по школі, зокрема деякі  з них:

w Наказ № 169  від 01.09.2017  « Про заходи щодо запобігання дитячому дорожньо-транспортному травматизму»

w Наказ № 170  від 01.09.2017  « Про організацію роботи з протипожежної безпеки»

w Наказ № 179  від 01.09.2017  « Про проведення тижня фізичної культури і спорту»

w Наказ № 190  від 21.09.2017  « Про проведення уроку « Я обираю здорові звички»

w Наказ № 197  від 29.09.2017  « Про проведення Тижня природознавства»

w Наказ № 198  від 03.10.2017  « Про проведення протипожежної безпеки»

w Наказ № 202  від 17.10.2017  « Про проведення щорічного оцінювання фізичної     підготовленості   учнів»

w Наказ № 232  від 20.11.2017  « Про проведення заходів у шоклі із запобігання тютюнокурінню»

w Наказ № 233  від 20.11.2017  « Про  проведення у школі Тижня безпеки дорожнього руху»

w Наказ № 241  від 07.12.2017  « Про безпеку життєдіяльності учнів школи під час зимових канікул»

 

 

 

 

Keresés
Belépés
Naptár
«  Április 2024  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0